Als we alle media moeten geloven moeten we veel binnen organisaties.

We moeten namelijk meer passie voelen, meer commitment hebben, meer bevlogenheid ervaren. Het werkgeluk moet omhoog en de werkstress moet omlaag. We moeten af van burnouts, bore outs en hoge ziekteverzuim cijfers. We moeten meer uit het hoofd, meer naar het hart en in de rust, we moeten meer bezinnen, meer ruimte maken, meer balans, meer tijd inruimen voor creativiteit en ontspanning.

Wat moet er toch veel

Volgens mij wordt het eens tijd om wat minder te moeten en wat meer stil te staan bij de vraag wat willen wij en wat is echt goed voor ons? Wat willen mijn medewerkers?  Wat is goed voor ons als team of als organisatie? Hoe zorgen we ervoor dat we meer werkgeluk gaan ervaren en hoe kunnen we dit morgen al implementeren?

Goed Geld Gaaf Model

Om hier meteen een begin mee te maken wil ik je een inzicht geven in het Goed Geld Gaaf Model wat ik vaak gebruik in mijn trainingen, lezingen en workshops. Het is heel simpel, geef eerst eens antwoord op de volgende vragen:

• Wat ik op een dag doe, ben ik daar GOED in?
  • Wat ik op een dag doe, vind ik dit GAAF?
  • Wat ik op een dag doe, verdien ik hier genoeg GELD mee?

Wel goed en geld, maar geen gaaf

Paul, IT’er en deelnemer aan het Wezenlijk Werkgeluk Programma, vond weinig echt gaaf op een dag. Hij verdiende genoeg geld en deed waar hij goed in was, maar dat was het. Samen met Paul en de groep zijn we eens gaan kijken waar zijn Gave Momenten zaten. Hij kwam erachter dat hij veel meer creatief bezig wilde zijn. Nieuwe ideeën wilde uitwerken, onderzoek doen, cursussen op het gebied van innovatie doen. Samen met zijn manager is hij gaan zitten en ze hebben een plan gemaakt. Paul heeft nu dagelijks tijd gekregen om hierin te investeren. Hij voelt zich meer happy en tevreden met wat hij doet en is blij met meer Gave Momenten op een dag.

Hoe gaaf is dat? Paul blij, manager blij, organisatie op lange termijn ook blij en ik ook, ik was blij, maar vooral trots, dat Paul voor zijn eigen geluk is gegaan en dit heeft aangekaart bij zijn manager, daar is lef voor nodig!

Wil jij ook meer werkgeluk?

Meer gelukkige momenten? Wil je actief aan de slag als organisatie met dit thema? Plan dan samen met mij een Werkgeluk Adviesgesprek in. Ik zal je dan alle ins en outs, voordelen en opties voor jou in jouw organisatie vertellen.

Tot snel!

Liefs Nanette

Deel Dit Verhaal, Kies Je Platform!