Praktische informatie Gelukstraining

Inschrijving voor de gelukstrainingen in 2023

De inschrijving voor de gelukstrainingen van 2023 is geopend.

Je wilt vast en zeker wat meer inhoudelijke en praktische informatie. Ik zal hier alvast wat vragen voor je beantwoorden.

Wanneer weet ik of ik mee mag doen in de gelukstraining?

Als eerste vul je het inschrijfformulier in http://www.stichtingmaximaalgeluk.nl/inschrijven.Daarna plannen we samen een intake gesprek. Als na dit intakegesprek blijkt dat je 100% gemotiveerd bent, je de inhoud van de training begrijpt en je alle trainingsmomenten aanwezig kunt zijn, kun je meedoen. Je krijgt dan een mail ter bevestiging.

Hoelang duurt de training?

De training duurt in totaal tussen de 10 en de 14 weken. Dit is afhankelijk van de vakanties die erin vallen. Er zijn 6 ochtenden een live training. Ook zijn er wekelijks belmomenten met je trainer en je geluksbuddy.

Wat kost de training?

De training is gratis voor jou. Wij vinden het belangrijk dat mensen met een licht verstandelijke beperking gratis toegang krijgen tot trainingen in persoonlijke ontwikkeling en geluk.

Wat leer ik in de training?

We werken in de training met de Maximaal Geluk Methode die bestaat uit deze vier gelukspijlers:

• Lief zijn voor jezelf
  • Goed zorgen voor je lichaam
  • Durven en doen
  • Je eigen pad volgen

In de training ga je met behulp van de trainer persoonlijke doelen stellen op deze 4 gebieden in jouw leven. Waar wil jij bijvoorbeeld meer geluk ervaren? Hoe wil je dit bereiken en wat of wie heb je nodig? We praten, helpen elkaar en oefenen samen. Elke week is er weer een nieuwe opdracht waar jij in je dagelijks leven mee gaat oefenen.

Hoe groot is de groep?

De groep bestaat uit maximaal 8 personen. Zo is er voor iedereen evenveel aandacht en kunnen we ook goed afstand houden mochten de Coronaregels nog gelden.

Op welke locatie wordt de training gegeven?

In de omgeving van Utrecht, wordt later bekend gemaakt.

Is de trainingslocatie ook toegankelijk voor mensen in een rolstoel?

Zeker weten. We zorgen voor een locatie die voorzieningen heeft voor mindervaliden zoals een lift en gehandicaptentoiletten. Als je rolstoelgebruiker bent, meld dit dan bij inschrijving voor de training.

Moet ik kunnen lezen en schrijven als ik mee wil doen met de training?

Ja. Je hoeft er niet heel goed in te zijn, maar het is wel fijn wanneer je zelf kunt schrijven als je opdrachten hebt tijdens de training en als je thuis een opdracht hebt.

Krijg ik een diploma of certificaat?

Ja, je krijgt een Stichting Maximaal Geluk Diploma.

Iedereen verdient namelijk geluk!